Luc Schaepkens
Redacteur
Ook Bürstner doet zijn best om de grote vraag naar een nieuwe camper bij te kunnen benen. In de haven van het Duitse Kehl is de camperbouwer daarom begonnen met de bouw van een nieuwe chassishal. Hierdoor is het mogelijk de productie verder op te voeren.
Op 27 april ging de eerste spade de grond in. Al in de maand juli volgt de feestelijke opening, maar wel bescheiden én coronaproof. In de 2600 vierkante meter grote hal staan straks de chassis van Fiat, Mercedes en Citroën naast elkaar. Bürstner gebruikt deze drie merken namelijk als basisvoertuig voor zijn campers.
De bouw van de nieuwe chassishal maakt onderdeel uit van project Springtime, dat is de naam van een omvangrijke herstructurering. Die vindt plaats in het Duitse Kehl en in de Bürstner-fabriek in het Franse Wissembourg. Het project omvat verhuizingen, verbouwingen en andere optimalisaties. Het uiteindelijke doel is de invoering van een modern logistiek concept. Zo verhuist een productlijn van meubels van Wissembourg naar Kehl. Hierdoor ontstaat er in de Franse fabriek ruimte voor uitbreiding van de productie van de nieuwe Copa buscamper.
Springtime markeert bij camperbouwer Bürstner een nieuw begin. Het eindresultaat is een modern, efficiënt en hoogwaardig productieproces. Er kan flexibeler worden geproduceerd waardoor Bürstner zijn concurrentiepositie versterkt. Dit zal zeker leiden tot meer banen voor de regio. Op de foto boven het artikel is te zien hoe de eerste spade de grond in gaat. Aanwezig waren de drie directieleden van Bürstner: Jens Kromer, Olaf Sackers en Alexander Kasteleiner. Nummer vier is Thomas Heidt, de voorzitter van de ondernemingsraad van Bürstner.
Foutje gezien? Mail ons. Dat stellen we zeer op prijs!