Martine van der Klauw
(Eind)redacteurHet zonnetje dat door het tentdoek schijnt, het geluid van zingende vogels, in de buitenlucht ontbijten met verse croissantjes. Daarom houd ik zo van kamperen!
De fabriek van LMC staat in het Duitse Sassenberg. En half uurtje verderop, in Rheda- Wiedenbrück, presenteerde de camper- en caravanbouwer het nieuws voor modeljaar 2023.
Met ingang van modeljaar 2023 krijgen alle caravans dezelfde bestickering en verlichting aan de achterzijde. Ook aan de voorkant verandert het een en ander. De Tandero is de eerste met het nieuwe front. De andere series volgen de komende jaren. “We willen één design en dus één uitstraling”, legt Robert Klaver, salesmanager van LMC, uit. “Als je een caravan voorbij ziet rijden, moet het meteen duidelijk zijn dat het een LMC is.”
Het front is niet het enige nieuwe aan de Tandero. De caravan is volledig ingericht in Japandi-stijl; lichte houtkleur, veel wit, matzwart, grijstinten en sfeerverlichting.
De LMC Style heeft voor 2023 een facelift ondergaan. Opvallend is de groene kleur die in de caravans terugkomt: saliegroen. Op de vloer zien we pvc in betonlook. De bekleding is volledig gemaakt van gerecyclede petflessen: duurzaam en makkelijk schoon te houden. Voor de ramen hangen linnen vouwgordijnen en de nieuwe zwarte rails maken het mogelijk om decoratie aan op te hangen en de caravan op deze manier een persoonlijke touch te geven. Een trend die we steeds vaker zien. In de keuken valt vooral de hoge compressorkoelkast op.
LMC kondigde het begin dit jaar al aan: de buscamper Innovan 590 op de Ford Transit. De andere drie Innovans, de 540, 600 en 640, staan vooralsnog op de Fiat Ducato. Met de Ford Transit als basisvoertuig levert de Innovan aan breedte in, de Transit is immers wat smaller dan de Ducato. Daarentegen heeft hij wel meer stahoogte. In dit artikel schreven we al over de LMC Innovan op Ford Transit.
Het opvallendste nieuws over de Tourer, die gebouwd wordt op de Citroën Jumper, is de opwaardering van de motor. De halfintegraal heeft vanaf komend seizoen standaard geen 120 pk meer onder de kap, maar 140 pk. LMC wist daarnaast het laadvermogen van de Tourer omhoog te krijgen door het gewicht te beperken.
Tot zover de highlights van de LMC-persdag. Binnenkort lees je uitgebreider over de noviteiten voor modeljaar 2023.
Foutje gezien? Mail ons. Dat stellen we zeer op prijs!