Sprinter-chassis
Het grootste verschil tussen de nieuwe Imperial Ri810 LGB en de i810 LGB is het chassis. De reguliere versie is gebouwd op een 5500 kg AL-KO-chassis met voorwielaandrijving, terwijl Kabe voor het R-model koos voor Mercedes’ eigen Sprinter-chassis met achterwielaandrijving en dubbellucht. Dit onderstel biedt een hogere trekcapaciteit: de Imperial Ri810 LGB mag namelijk aanhangers tot 2000 kg trekken, en het totaalgewicht van de combinatie mag oplopen tot een indrukwekkende 7000 kg. Dankzij de achterwielaandrijving en dubbellucht (twee achterwielen per kant) heeft de camper bovendien meer tractie, wat vooral handig is op modderige paadjes of een nat grasveld.
Achterwielaandrijving in serie Royal en LQB-indeling
Overigens is deze Imperial met achterwielaandrijving ook verkrijgbaar met een queensbed. Dit is de Imperial Ri810 LQB. En in de Royal-serie biedt Kabe de LGB- en LQB-indeling eveneens aan met achterwielaandrijving, zodat deze campers ook zware aanhangers mogen trekken.