Afstemmen op carrosserie
De Hymer SLC productie in de eigen fabriek kondigde het merk al in 2020 aan. De planning was om de hal aan het eind van het jaar te openen. Na enige vertraging is het dan nu toch zover. “We hebben ervoor gekozen om onze eigen SLC-productiehal te bouwen op onze locatie in Bad Waldsee om ons minder afhankelijk te maken van leveranciers en ons in staat te stellen flexibeler te reageren op opkomende technologische trends in de toekomst”, vertelt Hans-Georg Rauh, technisch directeur van Hymer GmbH & Co. KG. “Productie in eigen huis geeft ons ook de mogelijkheid om het chassis af te stemmen op de carrosserie en beide verder te ontwikkelen als één geheel.” Bijna de gehele camperproductie – behalve de aandrijfeenheid – komt nu uit eigen huis.
Volgens Hymer heeft de eigen SLC productie veel voordelen. Zo zegt het merk dat klanten nu een camper van nog hogere kwaliteit krijgen omdat het mogelijk is het chassis sneller af te stellen, te optimaliseren en verder te ontwikkelen. Hymer maakt gebruik van de nieuwste en meest veilige assemblagetechnologieën en heeft nog meer geïnvesteerd in kwaliteitscontrole.
De Hymer SLC productie gebeurt in een hal van 3.100 vierkante meter groot. De hal wordt in eerste instantie gebruikt voor de ontwikkeling van vijf verschillende wielbases van het Super Light Chassis. Bij Hymer heeft onder meer de B-ML serie dit superlichte chassis en ook de BMC-T 600 waar Jos de afgelopen jaren mee reed, heeft dit chassis.