Luc Schaepkens
Redacteur
De Renault Traffic – vaak gebruikt als basis voor een compacte camper – krijgt zowel van binnen als van buiten een facelift. We zien een iets plattere motorkap, een stoer uitziende grill en nieuwe led-koplampen. De 17 inch lichtmetalen wielen zijn optioneel.
De Renault Traffic is een populair model. We zien hem steeds vaker als basis voor een compacte camper. Voor het interieur komt er meer keus uit kleuren en gebruikte materialen. Ook de opbergruimte en het aantal aflegvakken groeit. Nieuw is het dashboardkastje, dat als een keukenlade naar buiten schuift. In het midden op het dashboard een 8 inch grote monitor. De Easy-Link functie is met een smartphone te verbinden. Dat werkt via Apple Car en Android Auto. Onderweg je mobieltje opladen is ook mogelijk. De Renault Traffic krijgt de nieuwste generatie aan rij-assist systemen mee. Zo krijg je onder meer een waarschuwing wanneer je buiten je rijstrook komt. Ook is er een dode-hoek-detector. Naast de besteluitvoering komt er ook een Space Class-uitvoering van de Traffic. Dat is een luxe personenbus als shuttleversie. Een prima basis voor een compacte camper.
Bij de nieuwe Renault Traffic is er keus uit drie dieselmotoren met turbo. Basis is de nieuwe Blue dCi 110. De Blue dC1 150 vervangt de huidige Energy dCi 145. Hij is er met een handgeschakelde zesversnellingsbak of met een automaat. De krachtigste motor is de Blue dCi 170 EDC. De drie motoren zijn uitgerust met een start-stop automaat. De nieuwe Renault Traffic is verkrijgbaar vanaf het voorjaar van 2021. Mocht je de aankoop overwegen – bijvoorbeeld om er een compacte camper van te bouwen – lees dan ook dit artikel uit het AD. Daarin staat het oordeel van EuroNCAP over o.a. de Traffic aangaande veiligheid. Een voorbeeld van de Renault Traffic als compacte camper is de Hanroad Trek.
Foutje gezien? Mail ons. Dat stellen we zeer op prijs!