Dethleffs Yoka Go

Dethleffs Yoka Go: smalle halfintegraal voor actievelingen

Marije Onderwaater

Een traditionele camper is de gloednieuwe Dethleffs Yoka Go niet, zo claimt het merk. Deze smalle halfintegraal is een kampeerauto voor sporters die graag hun gear meenemen, een praktisch transportvoertuig voor alledag én geschikt als mobiele werkplek.

Dethleffs showde de Yoka Go voor het eerst op de Caravan Salon. In de reguliere uitvoering én in een stoere gewrapte versie. Met de Yoka Go wil Dethleffs een betaalbaar alternatief voor zelfbouwcampers bieden. De nieuweling heeft in Duitsland dan ook een vanafprijs van 47.188 euro (dit is zonder Nederlandse bpm en btw). Het is natuurlijk mogelijk om de camper met opties verder aan te kleden. De witte versie die op de beurs stond – en waarvan je hieronder een foto ziet – had met extra aankleding een Duits prijskaartje van 69.225 euro.

Dethleffs Yoka Go
Dethleffs Yoka Go in Düsseldorf
Dethleffs Yoka Go
Dethleffs Yoka Go in Düsseldorf

Camper voor actieve kampeerders

Kampeerders die tijdens hun tripjes graag surfen, suppen of fietsen kunnen hun gear met alle gemak meenemen in de Dethleffs Yoka Go. Niet voor niets leende het merk voor deze camper het Japanse woord ‘yoka’, dat ‘vrije tijd’ betekent. Met zijn lengte van 5,99 meter en breedte van 2,20 meter is deze smalle halfintegraal behoorlijk compact.

Sportspullen zijn makkelijk in- en uit te laden via de gigantische achterklep, die 1,85 meter hoog en 1,35 meter breed is, en een raam heeft. Eenmaal op bestemming biedt de geopende klep vanaf de achterin geplaatste zithoek ook nog eens een weids uitzicht naar buiten. Opvallend is het ontbreken van een schuifdeur aan de zijkant. In plaats daarvan heeft de Yoka Go een dubbele deur, die helemaal geopend 1,70 meter hoog en 1,15 meter breed is.

Dethleffs Yoka Go exterieur
Dethleffs Yoka Go exterieur
Dethleffs Yoka Go front
Dethleffs Yoka Go front
Dethleffs Yoka Go achterzijde
Dethleffs Yoka Go achterzijde

Flexibele inrichting

Flexibel is het toverwoord van deze tijd en dat komt ook terug in de Dethleffs Yoka Go. Standaard heeft de camper twee draaibare cabinestoelen. Op de in de vloer verzonken rails is nog ruimte voor twee optioneel verkrijgbare stoelen. Deze rails is voorzien van sjorogen waaraan bijvoorbeeld fietsen stevig zijn te bevestigen. Het is ook mogelijk om slechts één extra stoel te plaatsen, waardoor meer bagageruimte overblijft.

Het keukenblok aan de passagierszijde is compact en functioneel, met een spoelbak, een inductiekookplaat, een kastje en een optionele compressorkoelbox. Achterin de camper de zitgroep met twee banken en een tafel. Voor de nacht zijn de banken om te bouwen tot een dwarsbed van 2,05 meter lang en 1,35 meter breed. Voor toiletbezoek en een douche ben je aangewezen op het sanitairgebouw.

Yoka Go keuken
Yoka Go keuken
Yoka Go zitbanken
Yoka Go zitbanken
Yoka Go bed
Yoka Go bed

Geen kasten, maar tassen

Dethleffs kiest in de Yoka Go ook voor flexibele opbergmogelijkheden. In het midden van de camper is een grote hang-/legkast geplaatst. Ook onder de zitbanken is nog ruimte om bagage neer te leggen. Verder zijn in deze smalle halfintegraal geen vaste kasten te vinden. In plaats daarvan is het mogelijk om gewatteerde opbergtassen op te hangen. Deze dienen als ‘kastjes’ en zijn thuis al in te pakken. Volgens Dethleffs is het aantal tassen aan te passen aan de verblijfsduur. Voor een weekendje weg zijn minder tassen nodig dan voor een vakantie van drie weken.

Yoka Go opbergtassen
Yoka Go opbergtassen

Specs en meer

Zie jij jezelf de surfplank inladen met de Yoka Go? Check dan hier meer details.

Foutje gezien? Mail ons. Dat stellen we zeer op prijs!

Marije Onderwaater

(Eind)redacteur

I love slapen onder een tentdoek! Met mijn vriend en onze zoons van 12 en 15 jaar ga ik graag op pad met onze Campooz Fat Freddy tenttrailer. Het liefst naar een zonnig land! Stiekem vind ik met een camper op pad gaan trouwens ook héél leuk! Dat tentdoek denk ik er dan wel even bij…