Luc Schaepkens
Redacteur
Haglöfs vindt duurzaamheid belangrijk. Het outdoormerk blijft zich dan ook verzetten tegen buitensporige consumptie tijdens Black Friday. Daarom introduceert het merk op deze dag (27 november) een nieuw tweedehandsconcept: Haglöfs Restored
Het Haglöfs Green Friday-initiatief neemt stelling tegen de ecologische en sociale impact van overmatige consumptie. Zo sluit het bedrijf haar winkels en webwinkels op de meest beruchte winkeldag van het jaar. Vorig jaar heeft het merk zelfs haar prijzen verhoogd, terwijl het de winst schonk aan goede doelenorganisaties voor het milieu. Dit jaar introduceert het Zweedse outdoormerk op Black Friday het ‘tweedehands’-concept Haglöfs Restored.
Dat is ook de reden waarom de winkel in Stockholm als enige open blijft. Op Green Friday krijgen bezoekers van deze Haglöfs Brand Store de kans om de nieuwe tweedehandscollectie te testen en te kopen. De reguliere Haglöfs-collectie is die dag niet in de winkel te koop. De Haglöfs Restored-collectie krijgt ook zijn digitale debuut op de Instagram-pagina van het merk.
Het is een simpele boodschap van Haglöfs: als je graag iets wilt kopen op de drukste verkoopdag van het jaar, neem dan een standpunt in en koop tweedehands. Fredrik Ohlsson, CEO van Haglöfs licht het initiatief toe. “Onze nieuwe Haglöfs Restored-collectie is net zo functioneel en mooi als onze reguliere collectie, maar heeft een milieuvoordeel. Door jassen, broeken en andere items – die anders zouden worden weggegooid – te herstellen, besparen we direct op afval, emissies en water tijdens het productieproces. Zo redden we hoogwaardige materialen van de vuilstort.”
Voor het Haglöfs Restored-concept werkt het merk samen met The Renewal Workshop, toonaangevend leverancier van circulaire oplossingen voor kleding- en textielmerken. Producten die nog leven in zich hebben maar anders verloren zouden gaan, worden gereinigd, gerepareerd en hersteld volgens de normen van Haglöfs. Daarna krijgen ze een plekje in de Haglöfs Restored-collectie.
Over Haglöfs
Haglöfs werd in 1914 in Zweden opgericht door Wiktor Haglöf en is vandaag de dag de grootste leverancier van outdoorkleding en -accessoires in Scandinavië. Haglöfs heeft meer dan 500 producten in haar collectie, verdeeld over de productgroepen kleding, schoenen, rugzakken en slaapzakken.
Het merk heeft als doel kleding en accessoires te ontwikkelen en produceren die het outdoorleven aangenaam maken: betrouwbaar, duurzaam, functioneel en met een minimale impact op de natuur. Het innovatieve merk wil mensen inspireren om eropuit te trekken en te genieten van alles wat de natuur te bieden heeft.
Foutje gezien? Mail ons. Dat stellen we zeer op prijs!