Citroën: opgefrist logo en nieuwe elektromotor
De Berlingo Van, Jumpy en Jumper zijn de eerste modellen met het nieuwe Citroën-logo. Hierin is nog steeds het oude logo te zien, al is het onmiskenbaar vernieuwd. Ook het design van het exterieur en het dashboard zijn aangepakt. Voor Citroën ligt de focus vooral op het welzijn van de inzittenden, met veel aandacht voor comfort, connectiviteit, rijhulpsystemen en aandrijflijnen.
Citroën Jumper
Het front van de nieuwe Jumper is compleet vernieuwd, met een andere bumper, een grille in carrosseriekleur en vernieuwde buitenspiegels. De nieuwe led-koplampen zijn volgens Citroën eleganter én efficiënter dan de halogeenkoplampen die de Jumper eerder had. De achterlichten hebben eveneens een nieuw design.
Voor 2024 krijgt de Jumper een nieuwe 2.2 dieselmotor – een verschil met de 2.0 van voorheen – waarbij keuze is uit 120 pk, 140 pk en 180 pk. Net als bij de Ducato is de handgeschakelde zesversnellingsbak hier ook nieuw. Voor de BlueHDi 140 en de BlueHDi 180 is de achttrapsautomaat als optie verkrijgbaar. Het is de eerste keer dat de Jumper met automaat te koop is.
ë-Jumper
De nieuwe brandstofcelmotor komt ook naar de Jumper en wel in de tweede helft van 2024. De 100 % elektrische motor van de ë-Jumper is helemaal vernieuwd en van 90 kW/122 pk naar 200 kW/270 pk gegaan. De 37- en 70 kWh-batterijen die de elektrische Jumper voorheen had, zijn ingeruild voor één 110 kWh-batterij, waarmee een WLTP-bereik tot 420 kilometer mogelijk is. Hier ook de drie rijmodi Normal, Eco en Power.